Despre reviste

3 04 2010

Acuma haideți să vorbim deschis… Vouă nu vă e silă să vedeți cum cineva vă minte? Am avut nevoie de prețurile la publicitatea din unele reviste. Cei din redacția uneia din ele, mai că se jurau că tirajul lor e de 4.500 de reviste lunar… minim 4.500. De fapt cam toți declară magica cifră de 4.500… și aproximativ 10-15 mii de cititori lunar. Aș fi crezut, dacă n-aș f văzut businessul ăsta din interior. Am decis să verific datele lor… Să înțeleg în ce măsură merită plătit prețul, unul exagerat, chiar dacă scădem fenomenala reducere de 3% pe care o propuneau. Așadar, la principalul distribuitor de presă (unde redacțiile livrează 75-80% din tiraj) ajung lunar aproximativ 600-650 reviste, din care se vând 500-550. Adică aproimativ 10% din cifra declarată. Așadar, să conturăm schema de lucru. Declari tiraj de aprox. 4-5 mii de reviste. Asta îți permite să pui un preț mare la publicitate. Produci, de fapt, doar 1.000 (din ele – 200 merg din start la clienți și parteneri). Stabilești un preț de vânzare destul de mare, care îți acoperă cheltuielile de producere, motivând prin faptul că ai un produs „de elită” (în MD totul trebuie să fie de lux, de elită, exclusivist)… Mai faci niște publicitate ascunsă în articole, mai bagi reclamă pe TV (în off-prime și pe barter, așa, ca să fie)… Te faci boier cât ai clipi.

Rebeata, așa nu-i frumos… Noi jă știm adevărul… Un pic de adevăr nu strică niciodată.

„P.S.: Acesta a fost, un pamflet :)”

P.P.S.: și totuși sunt câteva reviste oneste și corecte


Acțiuni

Information

Lasă un comentariu